-- برنامه دانلود -- بروزترین وقدرتمندترین سایت دانلود فارسی

-- برنامه دانلود -- تالار گفتمان -- فروشگاه --

-- برنامه دانلود -- بروزترین وقدرتمندترین سایت دانلود فارسی

-- برنامه دانلود -- تالار گفتمان -- فروشگاه --

28 نکته ی اینترنتی در این پست.

1)با نگاه داشتن Shift میتوانید از چرخ موس بجای کلیدهای  Back و Forward در Internet Explorer استفاده کنید.


2)درقسمت Reference سایت  Yahoo.com چند لغت نامه بسیار مشهور (از جمله یک لغتنامه گویا) برای استفاده رایگان قرار دارد.


3)اگر از Yahoo Messenger استفاده می کنید  حتما FARSIDIC را به لیست دوستان خود اضافه کنید  . هر کلمه انگلیسی که به این اسم بفرستید معنی فارسی آنرا دریافت می کنید. برای فال فارسی /FAL و برای ضرب المثل /masal را تایپ کنید! اطلاعات بیشتر را در وب سایت این پروژه   farsidic.blogspot.com پیدا می کنید  


4)برای مخفی کردن منوهای بالای صفحه در Internet Explorer باید از کلید راست موس استفاده کنید. در Netscape این کار را میتوانید با کلیدهای کوچک در سمت چپ منوها انجام دهید.


5)با فشار دادن کلید راست موس روی لینک ها، تصاویر و هر نقطه دیگر روی صفحه میتوانید خیلی از امکانات Internet Explorer که نمیدانستید را تجربه کنید!


6)با قرار دادن یک پوشه در قسمت Links در Internet Explorer می توانید فقط با یک کلیک محتوای پوشه را ببینید و سایت مورد نظر را انتخاب کنید.


7)معمولا از کلید Go در Internet Explorer استفاده نمی شود. برای حذف آن روی این دکمه کلید راست موس را فشار داده و روی Go Button کلید کنید تا ناپدید شود.


8)برای اینکه status bar در پائین صفحه Internet Explorer  را مخفی کرده و در نتیجه فضای صفحه را بیشتر کنید کافیست در منوی view روی Status Bar کلیک کنید.


9)برای درج سریع آدرس اینترنتی در نوار آدرس کافیست نام سایت را تایپ نموده سپس کلید Ctrl+Enter را فشار دهید مثلا برایwww.Yahoo.com کافیست yahooرا تایپ نموده و سپس کلید Ctrl+Enter را فشار دهید  مرورگر بطور خودکار باقی آدرس شما را اعمال خواهد نمود


10)در Internet Explorer با فشردن کلید F-11 میتوانید این برنامه را در حالت تمام صفحه اجرا کرده و تمام منوهای بالا و پائین آنرا مخفی کنید. برای بازگشت به حالت اصلی از همین کلید استفاده کنید.


11)برای انتخاب مطالب یک صفحه اینترنت و انتقال آن به برنامه های دیگر مانند Word روی صفحه کلید راست موس را فشار داده و Select All را انتخاب کنید تا تمام صفحه انتخاب شود. حالا Ctrl+C را فشاد دهید تا تمام صفحه به حافظه منتقل شود. بعد آنرا با Ctrl+V وارد برنامه مورد نظر کنید. هنگام استفاده از صفحات اینترنت حتما حقوق نویسنده را در نظر بگیرید.


12)برای اینکه Internet Explorer سریعتر اجرا شود میتوانید هنگام انتخاب صفحه اول (یا Home Page) روی Use Blank کلیک کرده و یا عبارت about:blank را بجای آدرس تایپ کنید.


13)در  Internet Explorerبرای اضافه کردن سریع سایتها به Favorites میتوانید از کلید Ctrl+D استفاده کنید.


14)در Internet Explorer و حتی Netscape میتوانید با نگهداشتن کلید Alt و فشردن دکمه های چپ و راست کیبورد به صفحه های قبل و بعد بروید.


15)در Internet Explorer میتوانید با مراجعه به Fonts در قسمت Internet Options قلمهای قراردادی (default) مربوط به هر زبان را جداگانه تغییر دهید. بهتر است از قلمهای یونیکد که از فارسی پشتیبانی می کنند استفاده کنید.


16)هرچه را که به Favorite های Internet Explorer اضافه می کنید، اگر در قسمت Links ذخیره شود بصورت یک کلید کوچک در بالای صفحه (در قسمت Links) ظاهر میشود و میتوانید براحتی از آن استفاده کنید.


17)در گوگل میتوانید  با افزودن site:ir فقط سایتهای داخل ایران که پسوند .ir دارند را جستجو کنید. این کار را میتوانید با تمام پسوندهای دیگر نیز انجام دهید. برای مثال site:ca سایتهای داخل کانادا و site:com فقط سایتهای .com را جستجو می کند.


18)در گوگل اگر به قسمت Preferences بروید با انتخاب فارسی در قسمت Interface Language میتوانید زبان اصلی سایت را به فارسی تبدیل کنید. بعبارت دیگر بعد از انجام این کار اگر به www.google.com بروید همهٔ نوشته ها فارسی خواهد بود.


19)ویروسهایی که از طریق ایمیل پخش میشوند یا Worms زیان بسیاری به شرکتها و کامپیوترها وارد میکنند. اطلاعات مربوط به جدیدترین آنها در www.sarc.com موجود است. لطفا برای حفاظت خود و دیگران پادزهر آنها را دریافت کنید.


20)برای استفاده از صفحه هایی که در کامپیوترتان ذخیره شده بدون اینکه کامپیوتر سعی کند به اینترنت وصل شود در قست File روی Work Offline کلیک کنید.


21)برای دریافت مقصد یک لینک بجای مشاهده آن، کافیست روی آن کلید راست موس را فشار داده و Save Target As? را انتخاب کنید.


22)برا بازکردن لینک ها در صفحه جدید Internet Explorer هنگام کلیک کردن روی آنها کلید Shift را نگهدارید.


23)اگر هنوز با خط تلفن به اینترنت وصل میشوید و اعضای خانه میخواهند که از تلفن استفاده کنند، به قسمت favorites در Internet Explorer بروید، روی لینک مورد نظر با کلید راست موس کلیک کرده و Make Available Offline را انتخاب کنید. حالا میتوانید بعد از قطع تماس به این صفحات بروید.


24)اگر از آگهی هایی که که پنجره جدید را باز می کنند ((pop-up ads خسته شده اید و نمیخواهید از نرم افزار هایی که جلوی آنها را می گیرند استفاده کنید، کافی است هنگام ظاهر شدن آنها Ctrl + W را فشار دهید تا بسته شوند.


25)برای استفاده از گوگل در جستجو از طریق Internet Explorer کلید Search را فشار دهید تا قسمت جستجو را ببینید، در آنجا customize و بعد Autosearch Settings را انتخاب کرده و گوگل را انتخاب کنید.


26)برای فرستادن یک صفحه در internet explorer با ایمیل به قسمت file و بعد send بروید که در آنجا میتوانید صفحه مورد نظر و یا فقط آدرسش را ایمیل کنید.


27)در این شماره تعدای پسوند و پیشوند نشانتان می دهم که جستوی شما در Google و بسیاری سایتهای مشابه را  آسان می کند. البته تمام این کارها را میتوان از طریق Advance Search نیز انجام داد:
۱ .برای جستجوی یک اصلاح آن را بین دو  
quotation mark (") قرار دهید.
۲. برای اینکه یک کلمه در سایتهایی که پیدا می کنید  نباشد  یک علامت فاصله (-) به آن بچسبانید.
۳. برای اینکه صفحات موجود فقط در یک سایت بخصوص را پیدا کنید، کلمه
site: را اضافه کرده و آدرس سایت مورد نظر را به آن بچسبانید. برای مثال پیشوند site:bbc.com فقط سایت بی بی سی را جستجو می کند.


28)وب سایت معروف گوگل (http://www.google.com) بدون شک بهترین وب سایت جستجوی اینرنت هست. ولی آیا میدانستید که با گوگل میتوان برای عکس و سایتهای ایرانی نیز جستجو کرد؟ برای جستجوی عکس روی images کلیک کنید و برای جستجوی سایتهای فارسی به قسمت directory رفته و در آنجا روی World و سپس Farsi کلیک کنید. بهتر است صفحه فارسی را برای استفاده های بعدی به bookmark خود اضافه کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد