-- برنامه دانلود -- بروزترین وقدرتمندترین سایت دانلود فارسی

-- برنامه دانلود -- تالار گفتمان -- فروشگاه --

-- برنامه دانلود -- بروزترین وقدرتمندترین سایت دانلود فارسی

-- برنامه دانلود -- تالار گفتمان -- فروشگاه --

نظرات خود را بیان کنید .

نظرات خود را در مورد سایت بیان نمایید .

چند ترفند برای استفاده در Word

من طی هفت- هشت سال کار با Word، مجموعه کاملی از کلمات AutoCorrect را جمع‌آوری کرده‌ام که به نظر خودم خیلی ارزشمنده. مثلاً خیلی از اشتباه‌های رایج در تایپ فارسی از جمله کلماتی که با <نیم‌فاصله> باید نوشته شوند ولی نمی‌شوند (مثل می‌رود، می شود و غیره) در این مجموعه تعریف شده است. حالا می‌خوام بدونم چه جوری می‌تونم این مجموعه رو در قالب یک فایل نگهداری کنم تا هم Backup داشته باشم هم بتونم به کامپیوترهای دیگه منتقل کنم؟

چاره:
البته این ضدحال نیست. ولی اگر فایلتون را از دست بدید، ضدحال بزرگی می‌شه! البته به خاطر این دوراندیشی و ذکاوتی که به خرج دادید به شما تبریک می‌گم. قول بدین وقتی راه‌حل این کار رو بهتون یاد دادم، یه کپی هم از اون فایلتون برای ما بفرستین! ولی خارج از شوخی، مایکروسافت ابزاری را برای انتقال فایل AutoCorrect به کامپیوتری دیگر تدارک دیده، اما لابه‌لای صفحات وب‌سایتش گم و گور شده. اگر از Word 2000 استفاده می‌کنید، این ابزار که فایلی است به نام Macros9.dot را تحت عنوان Word 2000 Supplemental Macros جستجو و پیدا کنید. در این ماکرو، برنامه Backup گرفتن از فایل AutoCorrect تعریف شده است. بعد از نصب ماکرو (که احتمالاً در فولدر Samples زیر فولدر Microsoft کپی می‌شود) باید آن را باز کنید.

برای این منظور، در برنامه Word منوی File و سپس گزینه Open را کلیک کنید. از فهرست کشویی File of Type گزینه (Document Template (*.dot را انتخاب کنید و سعی کنید فایل Macros9.dot را پیدا کنید. بعد از کلیک روی Open، کادر محاوره Security Warning ظاهر می‌شود که با انتخاب گزینه Always trust به آن پاسخ بدهید. روی Enable Macros کلیک کنید تا ماکرو باز شود. برای اجرا ماکروی Backup، روی Sample Macros در جعبه کوچک ماکروها کلیک کنید و AutoCorrect Utility را برگزینید. حالا دکمه Backup را بزنید و مراحل را دنبال کنید.

اگر از Word 2002 یا Word 2003 استفاده می‌کنید، احتمالاً این ماکرو قبلاً در سیستم‌تان نصب شده است. برای اطمینان از این موضوع، با استفاده از قابلیت جستجوی Word به دنبال فایل Support.dot بگردید.
اگر ماکرو قبلاً در سیستم‌تان نصب نشده بود، می‌توانید با اجرای برنامه نصب Office از قسمت Add/Remove Programs در کنترل پنل به نصب این ماکرو بپردازید.

برای این منظور، بعد از بالا آمدن برنامه Setup آفیس، گزینه Add or Remove Features را انتخاب و روی Next کلیک کنید. شاخه Microsoft Word را پیدا و باز کنید. از قسمت Wizards and Templates گزینه More Templates and Macros را علامت زده و Run from my Computer را انتخاب کنید. در پایان، دکمه Update را بزنید. حالا فایل Support.dot در سیستم شما نصب شده است. برای باز کردن این فایل و اجرای ماکرو، همان کارهایی را که در بالا گفتیم انجام دهید.

چسباندن متن بدون فرمت
ضد حال:
کار من جمع‌آوری اطلاعات و اخبار روزانه از سایت‌های مختلف اینترنت است. یعنی این که به سایت‌های مورد نظرم سر می‌زنم و هر جا مطلب به‌دردبخوری دیدم انتخاب می‌کنم. بعد کپی می‌کنم و میام تو Word می‌چسبونم. این جوری نهایتاً یه فایل Word دارم که توش پُره از مطالبی که از سایت‌های مختلف جمع کرده‌ام. منتها بدی این روش اینه که هر کدوم از قسمت‌ها فرمت متفاوتی دارن. در واقع، هر سایتی با فرمت خاص خودش مطالبش رو نوشته که وقتی میاریم تو Word یه چیز هچل هفتی می‌شه. اگه یک راه به من نشون بدین که بشه فقط خود متن رو توی Word بیاریم، بدون فرمت و آت و آشغالایی که به وب مربوطه، تا آخر عمرم دعاتون می‌کنم.

چاره:
من می‌خوام نه یک راه، نه دو راه، بلکه سه راه نشونتون بدم تا خیالم از بابت دنیا و آخرت راحت بشه. دمِ دست‌ترین راه اینه که متن‌تان را از طریق گزینه Paste Special در منوی Edit داخل Word بیاورید (نه گزینه Paste ) بعد از انتخاب این گزینه، کادر محاوره‌ای باز می‌شود که باید از آن گزینه Unformatted Text را انتخاب کنید. با این کار، فقط متن شما در Word چسبانده می‌شود بدون این که فرمت و شکل و شمایل‌های وبی، مزاحم کارتان شوند.

راه دوم این است که برای همین گزینه Paste Special یک ماکرو درست کنید تا مجبور نباشید هر دفعه به سراغ منوها بروید. مختصراً عرض می‌کنم که ماکرو مجموعه‌ای از اعمال و فرامین است که برای انجام آن‌ها یک کلید از صفحه کلید یا یک دکمه از خط ابزار را فشار می‌دهید. یعنی مثلاً به جای این که ماوس را بردارید و اعمال گفته شده را انجام دهید، می‌توانید یک ماکرو تعریف کنید و آن را به کلید مثلاً Alt+F1 اختصاص دهید. در این صورت با زدن کلید Alt+F1 انگار که تمام مراحل فوق را انجام داده‌اید. درست کردن ماکرو اصلاً کار سختی نیست، در کادر ضمیمه بالا‌ روش ساخت آن توضیح داده شده است.

روش دیگر در Word 2002 (همان Word XP) قابل استفاده است. از منوی Tools گزینه Options را انتخاب کرده و بعد از ظاهر شدن کادر محاوره مربوطه، به صفحه Edit بروید. در این‌جا گزینه Show Paste Options buttons را علامت بزنید و Ok کنید. حالا هر وقت چیزی را در Word می‌چسبانید (مثلاً با زدن کلید Ctrl+V، کلید سمت راست ماوس، یا حتی شیوه کشیدن و رها کردن)، یک دکمه کوچک ظاهر می‌شود که با کلیک روی آن می‌توانید گزینه‌های مختلفی را انتخاب کنید از جمله Keep Text Only که همان چیزی است که شما می‌خواهید.

ساخت فایل نصب بدون نرم افزار

یکی از دغدغه های اصلی برنامه نویسان و سازندگان محصولات و برنامه های کامیپوتری ساخت Setup برای نصب و Install برنامه ساخت شده بر روی سیستم کاربران است. برای این کار برنامه های مختلف و حرفه ای ساخته شده اما هر کدام این نرم افزارها دارای پیچیدگی های خاصی هستند. در این ترفند قصد داریم به معرفی یکی از ابزارهای مخفی ویندوز XP بپردازیم که با بهره گیری از آن میتوانید یک Setup تمام و کمال بسازید. بدون اینکه نیاز به برنامه جانبی دیگری داشته باشید.

بدین منظور:

ابتدا از قسمت Start گزینه Run را انتخاب کنید و در آن کلمه ی Iexpress را تایپ کنید . متظر بمانید تا پنجره ی Iexpress ظاهر شود .
روی گزینه ی Next کلیک کنید .
گزینه Extract Files Only را انتخاب کنید و روی Next کلیک کنید .
در اینجا یک نام برای فایل تون انتخاب کنید . قسمت بالایی . و بعد روی Next کلیک کنید .
گزینه ی No Prompt را انتخاب کنید و روی Next کلیک کنید . توجه داشته باشید اگر در این قسمت گزینه ی Prompt User Width را انتخاب کنید سوالی در مورد ادامه نصب از کاربر پرسیده می شود ، که آیا برای نصب آماده است یا نه ؟
گزینه پیش فرض را انتخاب کنید . و روی Next کلیک کنید .
در اینجا فایل مورد نظر خود را اضافه کنید . مثلا فایل یک فونت یا یک عکس در اینجا می بینید که فقط می توانید یک فایل انتخاب کنید . برای انتخاب کل فایل ، فایل مورد نظر را به صورت Zip در آورید . حالا روی Next کلیک کنید .
در اینجا نمایش می دهد که فایل شما در ویندوز چگونه نشان داده شود . گزینه پیش فرض را انتخاب کنید و روی Next کلیک کنید .
در اینجا گزینه ی Display Message را انتخاب کنید تا بعد از نصب نشان دهد که نصب با موفقیت به اتمام رسیده است . بعد روی Next کلیک کنید .
در اینجا با یک مسیر برای ذخیره فایل خود انتخاب کنید . روی Next کلیک کنید .
در این جا گزینه ی Don’t Save را انتخاب کنید . و روی Next کلیک کنید .
در اینجا روی Next کلیک کنید .
فایل ما با موفقیت به اتمام رسیده است . روی Finish کلیک کنید .

رفع عیب سخت افزار

آنچه در این آموزش می خوانید، یک راهنمای جامع برای عیب زدایی از کامپیوترتان نیست اما می تواند شما را به سمت یافتن مشکل کامپیوتر راهنمایی کند.

اگر بعد از فشردن دکمه power، کامپیوتر روشن نشد

بررسی کنید آیا سیم برق متصل است؟ آیا سر دیگر سیم برق متصل شده است؟ سوییچی که در پشت کامپیوترتان وجود دارد چک کنید. از اتصال صحیح منبع تغذیه به مادربرد اطمینان حاصل کنید. کابل برق فلاپی را چک کنید. اگر هیچ یک از این کارها نتیجه نداد در مرحله بعد هر چیزی را که به مادربرد متصل است به غیر از کابل برق، سیم دکمه power، کارت گرافیک، حافظه RAM و CPU را جدا کنید. اگر باز هم سیستم بالا نمی آید یک یا دو قطعه از سیستم شما معیوب است. در این مورد به احتمال زیاد مادربرد یا منبع تغذیه Case شما اشکال دارد.

اگر سیستم روشن می شود ولی بوق نمی زند یا بالا نمی آید

ابتدا همه اتصالات را چک کنید و دوباره امتحان کنید. در صورتی که این عمل مؤثر نبود، بهترین کار این است که مانند بالا همه چیز را به غیر از سیم دکمه power، کارت گرافیک، حافظه RAM و CPU را از مادربرد جدا کرده و دوباره امتحان کنید.

اگر کامپیوتر به خوبی شروع به کار کرد کامپیوتر را خاموش کنید و هر بار یک قطعه را متصل کرده و سپس کامپیوتر را روشن کنید تا جایی که مشکل را پیدا کنید ولی اگر کامپیوتر اصلا‎‎ً روشن نشد احتمالاً یک یا چند قطعه معیوب دارید(CPU ،RAM، مادربرد و منبع تغذیه).

کامپیوتر روشن می شود و متناوبا‎ً بوق می زند، بالا می آید

ببینید آیا حافظه RAM شما بدرستی نصب شده است اگر لازم است آن را بیرون آورید و دوباره جا بزنید.

سیستم روشن می شود یک سری بوقهای سریع می زند، بالا نمی آید

ببینید آیا کارت گرافیک به درستی روی اسلات AGP نشسته است یا خیر.اگر مقدار کمی از کارت گرافیک خارج از اسلات AGP باشد سیستم بالا نمی آید.

چند مشکل دیگر هم وجود دارد که بوسیله این بوقها شناسایی می شود اما دو مورد بالا معمول ترین موارد هستند.

اگر سیستم بالا می آید ولی مشکلاتی را مشاهده می کنید در این جا دو مشکل عمده ذکر می شود. کامپیوتر شما در هنگام نصب سیستم عامل بارها از حرکت باز می ایستد علت آن می تواند گرمای CPU باشد بخصوص CPU های شرکت AMD یا CPU های قدیمی تر شرکت INTEL. چک کنید آیا فن CPUبخوبی عمل می کند و چک کنید آیا هیت سینک (قطعه آلومینیومی که روی CPU نصب شده و معمولاً رنگ سیاه دارد) بخوبی نصب شده است و با سطح CPU کاملاً موازی است. مطمئن شوید از هیت سینکی استفاده می کنید که ساخت سازنده CPU شماست. هیت سینک اگر درست نصب شود بیش از آنچه نیاز است خنک کاری انجام می دهد.

مشکلات زیادی در سیستم عامل همراه با صفحات آبی که ظاهر می شود دارید

خطاهایی که در هنگام کپی کردن فایل های Set up بوجود می آیند بخصوص در ویندوز 2000 و XP، به احتمال زیاد نشانه وجود مشکل در حافظه RAM شماست. این امکان هم وجود دارد که مشکل از هارد دیسک شما باشد اگر خطاها همراه با صفحات آبی است که در آنها Page Fault دیده می شود یقیناً مشکل از حافظه RAM شماست.

 

ساخت یه ویروس خفن

سلام دوستان من بعد از مدتی دوباره اومدم اینم یه مطلب دیگهامروز شما با ویروس Flicker آشنا میشوید .البته شاید بعضی از شما آن را بشناسید چون برنامه نسبتا معروفی است که بیشتر برای شوخی کردن از آن استفاده میشود.(البته flicker بیشتر شباهت به یک برنامه اعصاب خوردکن دارد تا یک ویروس).FLICKER در معنی به معنای چشمک زن و سوسو زدن است و دلیل این نامگذاری این است که این به اصطلاح ویروس کاری میکند که کاربر هرگاه دکمه ای از کیبرد را فشار دهد یک صدای بوغ که به آن اصطلاحا Beep گفته مشود از کامپیوتر شنیده میشود و هم زمان با این صدا صفحه مانیتور یکبار بطور سریع چشمک میزند.و با این وضع عملا کار با کیبرد امکانپذیر نیست. این ویروس از آن دسته است که به کمک رجیستری کار میکند. خب حالا میرسیم به شروع کار: Notepad را باز کنید و عبارت زیر را در آن وارد کنید(پیشنهاد میکنم Copy و Paste کنید). Windows Registry Editor Version 5.00 [HKEY_CURRENT_USERControl PanelAccessibilityKeyboard Response] "Flags"="127" [HKEY_CURRENT_USERControl PanelAccessibilitySoundSentry] "Flags"="3" "WindowsEffect"="3" سپس آن را با پسوند Reg و با نامی مثل ز FlickerON.Reg سیو کنید. حال یک فایل Notepad دیگر باز کنید و عبارت زیر را به منظور غیرفعال کردن ویروستان در آن Copy و Paste کنید: Windows Registry Editor Version 5.00 [HKEY_CURRENT_USERControl PanelAccessibilityKeyboard Response] "Flags"="126" [HKEY_CURRENT_USERControl PanelAccessibilitySoundSentry] "Flags"="2" "WindowsEffect"="0" و آن را هم به همان روش بالا ولی این بار با نامی مثل FlickerOff.Reg سیو کنید. حال شما دو فایل رجیستری ساختید که با کلیک کردن روی هرکدام از آنها از شما اجازه گرفته و درون رجیستری Import میشوند.حال برای امتحان روی FlickerOn کلیک کنید و وقتی Import شد کامپیوتر خود را Restart کنید تا نحوه کارش را ببینید.(واضح است که برای غیر فعال مکردن باید همین کارها را با FlickerOff انجام دهید با این تفاوت که شما در آن موقع فقط میتوانید از Mouse استفاده کنید چون کیبرد شما کماکان غیر قابل استفاده است!!!!!). لازم به ذکر است که همه ویروسها مثل Flicker مستقیما به کمک رجیستری عمل نمیکنند و روشهای مختلفی برای کار دارند . اگه وقت کردید یه نظرم بذارید ممنون میشم